תמיד קשה להסביר את המובן מאליו: פקיד המשכנתאות הוא עובד בנק, גם כאשר נקראים "מומחים" או "יועצי" הם עובדי בנק, כפופים למטרות של הבנק, נמדדים על ידי הבנק ו – הכי חשוב – מתוגמלים על ידו. הם עובדים עבור מי שנותן להם משכורת בסוף החודש.

אגב, אין בכך כל פסול. הבעיה מתחילה כשהלקוחות חושבים שפקיד הבנק עובד לטובתו כאשר אינו אלא כלי שרת בדרך לבונוס!

מטרת יועץ המשכאות לעומת זאת זה לחסוך לכם כמה שיותר כסף, נקודה. אין לו שום מטרה אחרת חוץ מזה. מהרגע ששכרתם את שירותיו יועץ משכנתאות טוב יהיה עסוק בדבר אחד בלבד: לחסוך לכם כמה שיותר כסף על חשבון הבנק. נקודה.

כמובן שבדרך הוא יבנה לכם תמהיל אופטימלי שמתאים לצרכים ולציפיות הכלכליות שלכם בהווה ובעתיד ויפעל בכפוף אליו, אבל מאותו תמהיל ואילך הוא יצא למכרז ריביות בין – בנקאי ובין – סניפי מקיף במטרה להביא לכם את הריביות הנמוכות ביותר ואת התנאים הטובים ביותר האפשריים (ויחסוך לכם הרבה מאוד כאב ראש בדרך). אם הוא מצליח, תהיו מרוצים, תשאירו ביקורת חיובית ותמליצו עליו, יגיעו אליו לקוחות נוספים. תתאכזבו ממנו ותשאירו ביקורת שלילית, הדבר ישפיע לרעה על עתידו המקצועי. בקיצור, הבנתם נכון, אתם הבוס והוא עובד בשבילכם. מומחי המשכנתאות למיניהם אינם אלא עובדי בנק שאינם מחויבים לכם בשום צורה.

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *